Kontakta oss

Kontakta oss gärna med dina frågor.


Adress

Scandi Tryck AB
Malmgatan 31 B
77433 Avesta

Org.nr.

5593477127

Får man ett korrektur innan beställningen blir bindande?

Ja, efter beställning återkommer vi alltid med ett korrektur som skall godkännas innan ordern blir bindande.

Erbjuder ni andra produkter än det som finns på hemsidan?

Vi kan alltid hjälpa dig att leta fram andra typer av produkter eller hjälpa till med specialproduktion.


Priser

- Samtliga priser är angivna i SEK exklusive moms. En beställning bekräftas alltid genom en orderbekräftelse.

Fraktkostnader

- Frakt sker Ex works och fraktkostnad anges alltid i offert

Betalningsvillkor

- Som standard skall betalning inkomma hos oss senast 15 dagar från och med att order har godkänts av kund. Vid försening av betalning så tillkommer 8% dröjsmålsränta efter varje ny månad under en 3 månaders period, därefter skickas ärende till inkasso.

- I de fall vi ej kan bevilja att order läggs, behöver kund inkomma med en förskottsbetalning.
Förskottsbetalning sker till Bankgiro - 5797-2234, med ordernummer som referens.

Leveranstider

- Vi försöker att alltid sträva efter att ha 2-4 veckors leveranstid från att kund har godkänt order. Information gällande kostnaden för transport bifogas i offerten.

- Vid försenad leverans kan kunden avbryta order och återbetalas till fullo, detta utfall kund har kommit överens med oss om ett specifikt datum för leverans.

- Vid order av olika sorters artiklar kan det komma att bli delleverans beroende på ifall det kommer från olika leverantörer.

Avgifter

- Inga faktureringsavgifter, expeditionsavgifter eller liknande förekommer.

Kundens ansvar

- Kontrollera att översänt korrektur är korrekt & att kontrollera att godset är levererat enligt beställning.
Eventuella fel & skador meddelas omgående och senast 7 dagar efter leverans.

Reklamation

- Vid reklamation kräver vi att du som kund har legitim anledning till varför ni anser att reklamera en order. Detta kan som exempel vara att fel logo har tryckts eller fel produkt har levererats. Skulle det vara något fel på din order så ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan åtgärda felet så snabbt som möjligt.

Kontakta kundservice omgående när en leverans innehåller skadade eller felaktiga varor. Returnera aldrig varor utan att först kontakta kundservice.

Avvikelser

- Har kunden önskemål om exakt färg så behöver information ges om angiven PANTONE (PMS) för att uppfylla detta. Vid digitaltryck & tryck i CMYK så rekommenderas ett prov då det kan variera mellan digitala tryck och solida färger.

- Logo placering illustreras på korrektur med både placering och mått och bör ej ha en avvikelse på mer än 2% på placering eller storlek. Vid större order av solida produkter kan produkt storlek variera från fabrik och då även tryck placering.

- Alla ljusa & klara färger ex röd, klarblå, vit, gul, orange bör tryckas med dubbeltryck på mörka bakgrunder för att uppnå bästa resultat.
Ta hänsyn till detta då ni väljer att trycka med tampotryck.

- Därav rekommenderar vi dubbeltryck då vi vet att tryckresultatet kan komma att avvika ifrån kundens förväntning.
Skulle kunden ändå vilja gå vidare med order och ger godkännande efter att ha fått denna information så tar vi ej ställning för detta.

Ångerrätt

- Det finns ingen ångerrätt på beställda varor. I de fall förädling ej har påbörjats försöker vi i största mån tillgodose kunds önskan om att häva köpet.
Kostnader som som kan uppkomma debiteras alltid kunden.

Behandling av personuppgifter

Vi behandlar kundens uppgifter enligt GDPR.
Läs gärna här för mer information